טיפים איך לשמור על התכשיטים שלכם כמו חדשים

תכשיטים הם חפצים יקרי ערך, בעיקר מבחינה רגשית. כדי לשמור עליהם, צריך לדעת איך לאחסן אותם, כיצד לנקות אותם ומה אסור לעשות. כמעצבת תכשיטים, אני מקבלת לא פעם פניות מלקוחות וחברים לגבי הטיפול הנכון בתכשיטים שלהם. הרבה תכשיטים עשויים ממתכות שעלולות להשחיר, להישרט או להראות סימני בלאי ללא טיפול מתאים. כדי לגרום לתכשיט שלך להיראות כמו חדש לאורך זמן, הנה כמה טיפים וטריקים שאספתי מניסיוני בעבודה עם מגוון רחב של מתכות:

הימנעו ממגע של התכשיט עם כימיקלים: כדי למנוע נזק לתכשיטים שלכם, הימנעו מחשיפת התכשיט לכימיקלים כגון ספריי שיער, מוצרי ניקוי ביתיים ובושם. תמיד כדאי להשלים את כל ההכנות ליציאה, ורק אז לענוד את התכשיטים.

הסירו תכשיטים בזמן מקלחת ושחייה: כדי למנוע נזק מלחות, הסירו את התכשיטים לפני מקלחת או אמבטיה, והימנעו משחייה עם התכשיטים.

יבשו היטב את התכשיטים: לאחר ענידת תכשיט, הקפידו לייבש אותם בזהירות לפני אחסונם כדי למנוע נזקי רטיבות.

גם זיעה עלולה לגרום לשינוי צבע ולנזק לתכשיטים, לכן השתדלו להסיר את התכשיטים לפני פעילות גופנית שעלולה לגרום להזעת יתר.

נגבו את התכשיטים מדי פעם במטלית רכה: ניגוב עדין עם מטלית רכה (כגון מטלית לניקוי משקפיים) יכולה לעזור להסיר שמנים ולשמור על התכשיטים שלך מבריקים.

אחסנו כראוי את התכשיטים: אחסנו את התכשיטים בשקית זיפלוק נטולת לחות או במקום יבש אחר. אין לאחסן את התכשיטים באמבטיה או בחדר עם לחות גבוהה. אחסון לא נכון, עלול לפגוע בתכשיטים, הם יכולים להסתבך ולהתחכך זה בזה. ישנם חומרים עדינים יותר, כמו  פנינים או אבני חן, לכן, יש לאחסן את התכשיטים מופרדים אחד מהשני או בקופסאות תכשיטים ייעודיות.

הסירו תכשיטים לפני השינה: כדי למנוע קשרים או קרעים, תמיד עדיף להסיר תכשיטים לפני השינה.

טיפול מיוחד למתכות ספציפיות:

כסף סטרלינג וכסף מושחר:
*אחסנו במקום קריר ויבש, הרחק מאור ישיר ומחום.

*נקו את התכשיטים באופן קבוע עם מטלית רכה או תמיסת סבון עדינה.

*הימנעו מחשיפת התכשיטים לכימיקלים ולמשטחים מחוספסים.

*השתמשו במטלית ניקוי לכסף או בתמיסת הברקה לכסף כדי להחזיר את הברק ולהסיר כתמים.

*הימנע מענידת התכשיטים בזמן ביצוע פעילות גופנית או מטלות בית.

*אם תכשיטי הכסף שלך עברו חמצון מכוון (השחרה) על ידי מעצב, אל תשתמש בתמיסת הברקה מכיוון שהיא יכולה להסיר את החמצון. במקום זאת, השתמשו במטלית רכה כדי לנגב בעדינות את הלחות.

תכשיטי פליז: פליז הוא חומר פופולרי לתכשיטים בשל מחירו ועמידותו, אך הוא יכול להתחמצן בקלות. כדי לשמור על פליז מבריק, השתמשו בתמיסת הברקה לפליז או במטלית הברקה.

תכשיטים מצופים זהב: הימנע מחשיפתם למים, לכימיקלים ולמשטחים מחוספסים. אחסנו אותם בקופסה או בשקית זיפלוק כדי למנוע שריטות. אחסנו את התכשיטים במקום קריר ויבש (לא באמבטיה), הרחק מאור ישיר וחום. 

טיפים נוספים:

אחסנו את התכשיטים יחד עם גיר: גיר (כן, כזה שכותבים בו על לוח) יכול לספוג לחות, לכן אחסון התכשיטים שלך עם חתיכת גיר יכול לספוג לחות ולמנוע התחמצנות. 

השתמשו בחבילות סיליקה: שמור את חבילות הסיליקה (סופגי לחות) המגיעות בקופסאות נעליים למשל, לאחסון עם התכשיטים שלך. הם סופגים לחות ומסייעים במניעת הכתמה ושינוי צבע של המתכות.